Resum del Ple Municipal del 3 de desembre

En aquest Ple es votaren els Pressupostos Municipals de l'any 2016, en els que la CUP s'hi mostrà en contra.

Seguint amb la dinàmica d'informació de l'activitat del Grup Municipal de la CUP de la Canonja, us fem un resum dels punts tractats al Ple Municipal celebrat el passat 3 de desembre i quina va ser la posició de la CUP al respecte.

Un dels primers punts que es presentaren en aquest Ple fou la modificació de les tarifes de subministrament d'aigua i clavegueram pel 2016. Malgrat només significava un insignificant augment de la tarifa per consums mitjans, la CUP ho votarem en contra ja que considerem que el procés per prendre aquesta decisió no és el correcte. Les tarifes de l'aigua estan decidides pel consell d'administració d'EMATSA, l'empresa mixta que gestiona l'aigua, en el qual l'Ajuntament de la Canonja no hi té ni veu ni vot. Aquesta mercantilització pura de l'aigua i la seva gestió, a mans d'una empresa participada per altres empreses privades, fa que des de la CUP de la Canonja ens oposem ara i sempre a qualsevol decisió que prengui el consell d'administració d'EMATSA i que passi pel Ple com un simple tràmit. En aquest sentit, treballarem per recuperar la titularitat 100% pública de la gestió, subministrament i tarificació de l'aigua.

Tot seguit, es presentaren les bases per les subvencions a la natalitat. Una vegada més la CUP vam denunciar que aquests ajuts, com els dels llibres escolars, no estan subjectes a cap criteri social i, per tant, no arriben a satisfer les necessitats reals d'aquells que més ho necessiten. Hem repetit una vegada i una altra, que la CUP mai donarà suport a ajuts que suposin un "cafè per tothom" i sense bases de caràcter social; per aquest motiu vam votar en contra.

La CUP vam mostrar el nostre vot favorable a emetre una felicitació als agents de la guàrdia municipal que en els darrers mesos han col·laborat en diferents operacions que han permès detenir delinqüents perillosos al nostre poble. També vam emtre vot favorable a una modificació del Pla d'Acció Municipal i als informes econòmics i financers que presentà el secretari-interventor.

El principal punt d'aquest Ple foren els pressupostos municipals. Tal i com argumenten en aquesta altra entrada al web (clic aquí), la CUP ens hi vam oposar frontalment i, així mateix, volem denunciar la manca de treball que han mostrat grups com Convergència i determinats regidors de govern del PSC, els quals han emès vot favorable a un tema tant important sense haver intervingut en cap reunió preparatòria de pressupostos.

Finalment, la CUP mostrarem el nostre acord a punts com l'aprovació d'un conveni entre el Servei Català de Trànsit i l'Ajuntament, la justificació de despeses de la Festa Major passada, l'ordenança reguladora de l'administració electrònica, el conveni amb l'Agència Estatal d'Administració Electrònica, les diferents contractacions de personal recents, el conveni amb el Consell Comarcal del Tarragonès per la Garantia Juvenil, així com la moció sobre la violència de gènere que presentarem conjuntament tots els grups.

Insistim, un cop més, que aquesta funció d'informació i transparència del que passa a l'Ajuntament i als seus òrgans, hauria de ser responsabilitat de tots, no només de la CUP. Mentrestant nosaltres seguim convidant a tots els canongins i canongines a participar de l'assemblea local de la CUP. En tot moment us podeu posar en contacte amb nosaltres a través del correu [email protected]