Notícies de La Canonja

Les agrupacions locals del PDeCAT, la CUP i ERC de la Canonja denuncien que l’Ajuntament del seu municipi, governat per majoria absoluta del PSC i encapçalat per l’alcalde Roc Muñoz, no està facilitant la llibertat d’acció política els dies previs al referèndum d’autodeterminació.

Per tercer any consecutiu, les entitats i partits sobiranistes de la Canonja organitzen pel 10 de setembre a les 8 del vespre aquest acte a la Plaça de Catalunya. Enguany l'objectiu de l'acte és defensar el referèndum de l'1 d'octubre i la democràcia al nostre país.

L'acte comptarà amb música en directe, lectura de textos, projecció de vídeos, lectura d'un manifest i la confecció d'un mural col·lectiu. En acabar, hi haurà la tradicional marxa de torxes.

Acte polític a favor del referèndum de l'1 d'octubre, presentat per Irene Expósito (Grup de Treball en Defensa del Sanitat Pública) i amb la participació de:

• Antonio Hurtado (veí de la Canonja i professor de l'IES Collblanc).
  • Hakima Abdoun (activista del Boicot desinversions i sancions).
  • Cristóbal García (membre de Nación Andaluza).
  • Nines Maestro (dirigent de Red Roja).
  • Gabriela Serra (diputada de la CUP-CC).

A continuació sopar a preus populars i actuació musical amb Los Xatus (components de Vergüenza Ajena).

El passat 27 de juliol es celebrà un nou Ple Municipal de l'Ajuntament de la Canonja. Aquest Ple fou marcat sobretot per un punt referent a la Cooperativa Agrícola de la Canonja, concretament es va debatre sobre l'acord que ha de permetre la compra del patrimoni de la Cooperativa a l'Ajuntament, el pagament dels deutes als impositors i l'ajornament del cobrament del deute amb l'Ajuntament. En aquest punt, la CUP vam decidir abstenir-nos.

L’1 d’octubre és la data senyalada perquè Catalunya decideixi lliurement el seu futur polític, així és com ho ha anunciat el Govern de la Generalitat recentment. Aquesta data ve de lluny, de molt lluny. Alguns poden pensar que tot això és fruit de la improvisació, la desorganització i la tossuderia de pocs, però s’equivoquen. Lluny de la confrontació entre els pobles, el referèndum de l’1 d’octubre pretén confrontar futurs polítics i models d’Estat.

El proper dijous 29 de juny a les 7 de la tarda al Castell de Masricart, tindrà lloc la presentació de la guia de lectura fàcil de la Llei 11/2014, del 10 d'octubre, per a garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals i per a eradicar l'homofòbia, la bifòbia i la transfòbia. Aquesta guia pretén dotar als ciutadans i ciutadanes d'eines per combatre l'homofòbia, denunciar-la i saber com aplicar els instruments legals que ofereix l'actual legislació a Catalunya.

Aquesta setmana el Grup Municipal de la CUP de la Canonja ha presentat al·legacions contra la sol·licitud de renovació de l'autorització ambiental de l'empresa Griñó, dedicada a la gestió de residus urbans i industrials, i situada al terme municipal de Constantí. El motiu de les al·legacions és que l'empresa ha estat la causant dels nombrosos episodis de males olors que ha sofert la Canonja els últims anys, unes pudors de brossa originades en les males instal·lacions de l'empresa.

El passat 1 de juny es celebrà un nou Ple Municipal de l'Ajuntament de la Canonja. Dels diferents punts tractats, d'entrada es destaca que es formalitzà la cessió de l'edifici de l'Orfeó Canongí al poble. En aquest punt la CUP vam insistir que seria convenient pensar conjuntament com ha de ser el nou edifici, quins espais ha de tenir i quin ús se li ha de donar; és per això que es proposà que sigui el Patronat de Cultura qui tingui aquest debat, tot fomentant la participació dels diferents col·lectius culturals del poble.

Cooperar significa “prendre part amb altres en una obra feta en comú”, en canvi, competir significa que “dues o més persones, lluiten, s’esforcen, s’emulen per aconseguir el mateix objecte”. Tot i que els significats tenen força semblança, no estem parlant del mateix, ni molt menys. Mentre que quan cooperem no volem ser millors ni tenir més que el que està al nostre costat, quan competim tendim a aconseguir el mateix que vol el del nostre costat, malgrat que això comporti que l’altre es quedi sense res.

El posicionament de la CUP, coincident amb el que anteriorment ja s’ha expressat des de la mateixa formació, així com des d’entitats veïnals i mediambientals, torna a ser clar i s’enfoca a reclamar una vigilància i supervisió real de l’activitat del sector químic i les seves conseqüències per a la salut pública, així com la millora dels mitjans d’inspecció públics sobre les indústries perilloses.

Pàgines