Notícies de La Canonja

Obres la porta de l’ajuntament, saludes a les treballadores d’atenció al ciutadà, treus la cinta que separa el poble del poder, puges fins al primer pis, de refiló veus a l’equip de govern fent tertúlia al seu despatx, entres a la sala de plens, saludes als pocs regidors que, com jo, arriben cinc minuts abans, i saludes al secretari i a l’interventor.

Som Poble, la candidatura municipalista d’esquerres de la Canonja, ha presentat la llista electoral per a les eleccions municipals del 26 de maig. La candidatura estarà encapçalada per Oriol Olivé, Sebastià Bofarull, Montse Canadell, Eva Rull i Miquel Sabaté en els primers cinc llocs. Completaran la llista Eugenia Beas, Oriol Llop, Maria Pérez, Albert Dols, Maria Solà, Robert Què, Sarai Martínez, Joan Pons, Marcel Nolla, Alba Trócolis i Joan Falguera.

El passat dimecres 3 d’abril va tenir lloc l’últim Ple ordinari de la legislatura 2015-2019 a l’Ajuntament de la Canonja. Un Ple marcat per diferents punts com noves modificacions de pressupost, aprovació de les bonificacions del servei de bus públic, moció per incorporar noms de dona als carrers de la Canonja i preguntes que formulà la CUP sobre la qualitat de l’aire i la gestió del poliesportiu.

Gener de 2019. 4 anys a l’oposició. Més experiència i per tant més convençuts de la feina que hem vingut a fer. Radiografia ràpida: de premissa, un municipi governat amb una majoria des fa més de 20 anys i una oposició autodebilitada. A més, un alcalde que governarà per 22è any consecutiu i totes les conseqüències que hom hi vulgui veure i hagi pogut experimentar. I per acabar, una praxis governativa allunyada de reforçar dinàmiques participatives, tot i les aparents propostes pseudoparticipatives.

El primer Ple de l’any 2019 a l’Ajuntament de la Canonja va estar marcat per diferents punts que tot seguit us expliquem.

Ja podeu llegir el nou número de "La timba", la revista de la CUP de la Canonja. En aquest número fem un repàs de la feina al Ple durant l'últim any, parlem del projecte polític Som Poble, així com del proper 8 demarç feminista i l'activitat de l'Ateneu Popular La Mina.

El podeu llegir fent clic aquí.

Moltes vegades sembla complicat pensar que en municipis com la Canonja un hi pot trobar paratges naturals, ecosistemes interessants i llocs on desconnectar de l’ambient urbà. Estar envoltats de grans infraestructures, polígons industrials i ciutats, segurament no sigui la millor combinació per a gaudir de la natura, però res és impossible.

El Ple de l'Ajuntament de la Canonja celebrat el passat 29 de novembre, estigué marcat sobretot pel debat de pressupostos municipals del 2019. En els darrers anys la CUP hem anat votant en contra dels pressupostos municipals perquè, al nostre entendre, eren uns pressupostos mal enfocats, on les inversions en equipaments, compres d’edificis i obres, predominen per sobre de la inversió en la prestació de serveis (educatius, promoció econòmica, formació sociolaboral, ambientals, culturals, etc.). Per no parlar també del que ja hem anat criticant tots aquests anys en relació als salaris percebu

Aquesta és la frase que pronuncia tot sovint l’alcalde de la Canonja, en el sentit que tots els ciutadans, tard o d’hora, haurien de ser membres del consistori i veure’n la seva activitat des de dins. No diré que aquesta invitació va ser la que em va motivar a encapçalar la llista de la CUP a les eleccions municipals del 2015, però sí que admetré que entreveia una possibilitat seriosa de treballar pel meu poble.

En el Ple de l’Ajuntament de la Canonja celebrat el passat 27 de setembre, en destaquem diferents punts que us volem exposar. Primerament, l’equip de govern va proposar la modificació del planejament urbanístic, al sector de les Hortes, a la parcel·la ocupada per l’antiga cooperativa agrícola i la finca adjacent. L’objectiu de la modificació era requalificar-les a equipaments, per tal de permetre-hi altres usos com un circuit de bici-cross i altres usos que es decideixin per l’antiga cooperativa.

Pàgines