Resum del Ple Municipal del 27 de setembre

A proposta de la CUP i signada per tots els grups polítics, es varen aprovar dues mocions: per l'obertura del consultori mèdic i per la memòria històrica.

En el Ple de l’Ajuntament de la Canonja celebrat el passat 27 de setembre, en destaquem diferents punts que us volem exposar. Primerament, l’equip de govern va proposar la modificació del planejament urbanístic, al sector de les Hortes, a la parcel·la ocupada per l’antiga cooperativa agrícola i la finca adjacent. L’objectiu de la modificació era requalificar-les a equipaments, per tal de permetre-hi altres usos com un circuit de bici-cross i altres usos que es decideixin per l’antiga cooperativa. No hi donàrem suport, ja que al nostre entendre aquesta requalificació contravé el propi planejament urbanístic i el Pla Territorial Parcial del Camp de Tarragona que protegeix aquests terrenys per a interès agrícola i paisatgístic. Considerem que l’Ajuntament no té cap tipus de política agrària i que, degut a això i altres factors, les finques es van abandonant; però això no pot ser l’excusa per eliminar-les de la protecció territorial que se li va donar.

Per altra banda, vam mostrar el nostre descontentament pel fet que l’equip de govern del PSC ha ignorat les peticions que fa un any vam fer en relació a la implementació d’una fiscalitat ambiental i social a les ordenances de la Canonja. Fa un any se’ns va dir que s’estudiaria tècnicament aquesta possibilitat, fa dos plens li vam recordar a l’alcalde i, per sorpresa nostra, en aquest Ple no s’ha incorporat cap de les nostres propostes que haurien contribuït a una fiscalitat més justa ambientalment i socialment.

La CUP donàrem suport a les noves subvencions per a la creació de llocs de treball al poble, l’obertura de noves empreses i pels ajuts al lloguer jove.

A proposta de la CUP i signada per tots els grups polítics, es varen aprovar dues mocions. La primera fou en relació a l’exigència d’obertura del nou consultori mèdic de la Canonja, demanant a la Conselleria de Salut que posi data concreta per l’obertura del centre durant el primer trimestre del 2019. I, per altra banda, s’aprovà una moció per a la recuperació de la memòria històrica a la Canonja, una moció a través de la qual es col·locarà una placa d’homenatge a totes les víctimes de la guerra, el franquisme i la repressió. Volguérem dedicar la moció a tots els canongins morts a la guerra, que han hagut d’esperar més de vuitanta anys a tenir un homenatge públic per part de l’Ajuntament de la Canonja.

Finalment, al torn de preguntes, preguntàrem a l’alcalde sobre els abocaments continuats d’aigües residuals a la Riera de la Boella. En comptes de donar una resposta concreta a la pregunta, l’alcalde ens anuncià que convocarà una reunió específica per a donar totes les explicacions sobre aquesta qüestió que ja fa masses anys que dura.

L'equip de govern ha menyspreat novament les propostes de la CUP en matèria de fiscalitat ambiental i social