La cultura és la base per ser un model de societat integradora, solidària i dinàmica

Algunes de les propostes de la CUP en matèria cultural per la Canonja.

cup cultura

La cultura ha de ser per a la ciutadania un mitjà de relació social, de participació, de diàleg i reflexió comuna. Per això des de la CUP crearem espais i infraestructures destinats a la producció cultural (sales d'assaig i tallers) i a la difusió artística.

Ho farem amb acords i convenis amb l'Orfeó Canongí i la Societat la Nova Amistat per tal de rehabilitar i dotar els edificis històrics d'aquestes dues entitats perquè siguin espais de referència de la cultura per la Canonja del segle XXI.

També centrarem els esforços en fer del Patronat de Cultura un espai de participació obert, que prengui decisions importants i que sigui el motor del projecte cultural canongí.

La cultura ens ha de permetre reconèixer-nos individualment com a persones i col·lectivament com a membres d'una comunitat. La cultura, és per tant, una eina d'aprofundiment democràtic i de vertebració social. En aquest sentit recolzarem:

• les expressions de cultura tradicional que hi ha a la Canonja i potenciarem noves iniciatives en aquest camp.
  • les festes autogestionades per la societat canonginat i que formen part del patrimoni canongí i que en són l'expressió de la voluntat popular com la Cavalcada de Reis.

També obrirem un procés de participació ciutadana, amb el suport de l'IPHES i la facultat de turisme de la URV, que marqui el full de ruta per posar en valor el jaciment arquelògic de la Boella. Treballarem per redefinir el Centre d'Interpretació del Jaciment de la Boella, tot comptant amb la col·laboració i implicació directa de l'equip d'arqueòlegs. Crearem un Patronat que agrupi les diferents entitats i institucions que treballen en la conservació, millora i recerca a la Riera de la Boella.