Resum del Ple Municipal del 28 de març

La CUP pregunta a l'alcalde sobre les mesures que s'han emprès per fer front a la contaminació acústica i per a recuperar el camí de la Canonja a Vila-seca

El passat dimecres 28 de març es celebrà una nova sessió del Ple Municipal de l'Ajuntament de la Canonja. En aquesta sessió no hi hagueren punts importants de debat en l'ordre del dia ordinari, la CUP recolzà tots els punts plantejats, la majoria dels quals en referència als informes d'intervenció i tresoreria efectuats pels tècnics municipals. Així mateix, també recolzarem la modificació fiscal que eliminarà la taxa de les obres menors i la denominació com a "Avinguda de Tarragona" el carrer on s'ubicarà el nou CAP.

En el torn de preguntes, la CUP vam preguntar sobre les mesures que s'han emprès per fer front a la contaminació acústica generada per la indústria química, tal i com demostrava un informe de la Generalitat de fa més d'un any. En resposta a això, l'alcalde contestà que en breu es reuniran amb les empreses del sector per a fer front a la situació i iniciar els treballs per un Pla que hi posi solució. Malgrat tot, no s'entreveu cap solució a curt termini per part de les empreses causants de la contaminació, ja que tot i l'informe que demostra la contaminació acústica, l'administració no ha exigit solucions a curt termini.

La CUP també preguntà respecte què s'ha fet per tal de reobrir el camí de la Canonja a Vila-seca, tallat per la carretera de Bellissens, i que nombroses entitats i persones van exigir la seva connexió i així es votà també en mocions a la Canonja i a Vila-seca. La resposta va ser que la Generalitat no ha mogut fitxa i que se'n desentén, però que l'Ajuntament farà un front perquè es solucioni la qüestió en breu.

Per altra banda, també es va demanar a secretaria que emetés un informe per tal d'avaluar les possibilitats de modificar o sortir de l'actual contracte de la recollida de la brossa, el qual depèn únicament de l'Ajuntament de Tarragona. A l'entendre de la CUP, aquest contracte limita les possibilitats de la Canonja d'implementar nous models de recollida de residus i suposa un impacte econòmic molt elevat pel municipi.

El PP preguntà a l'Ajuntament sobre l'estat de les obres del nou CAP. L'alcalde contestà que les obres estan pràcticament acabades, però que la Generalitat no té el 100% del finançament per equipar-lo, per això no creuen que fins a finals d'any es pugui obrir efectivament.

Finalment, la CUP i el PDECAT vam llegir una declaració de denúnica de la situació política i de repressió que actualment viu Catalunya i la seva gent. En aquesta declaració, lluny de buscar la confrontació amb ningú, els dos partits volíem exposar la situació que, segons el nostre punt de vista, està suposant una degradació de les llibertats polítiques i una involució de la justícia. Així mateix, la declaració acabava per demanar la unitat de les forces democràtiques i progressistes d'aquest país. Sense esperar una resposta explícita a la declaració, l'alcalde Roc Muñoz va alertar al regidor de la CUP que no li tornaria a permetre una declaració així, ja que n'havia d'haver informat prèviament a alcaldia. Segons l'alcalde, ell ha d'estar informat de tot i pot decidir què es pot llegir al Ple i què no, vulnerant així l'article 49 del Reglament Orgànic Municipal, el qual preveu que els regidors puguin exposar oralment els precs que considerin adients en el seu torn de paraula. Lamentem profundament que davant el lliure dret a l'expressió dels càrrecs electes al Ple, l'alcalde reaccioni d'aquesta manera tan poc empàtica.

L'alcalde Roc Muñoz es mostra disposat a saltar-se el Reglament Municipal per tal d'impedir que la CUP expressi lliurement la seva opinió sobre la situació política a Catalunya