Resum del Ple Municipal del 2 de febrer

L'Equip de govern ha rebutjat novament debatre amb profunditat les propostes de la CUP sobre els pressupostos municipals, tombant les al·legacions presentades.

El passat dijous 2 de febrer es celebrà un nou Ple de l'Ajuntament de la Canonja. Aquest Ple fou marcat sobretot per la votació de la desestimació de les al·legacions que el regidor de la CUP, Joan Pons, havia presentat al Pressupost Municipal. Per qüestions de forma, l'interventor municipal va recomanar desestimar-les, però aquí se li va afegir el fet que l'Equip de Govern continua sense contestar deguament cada una de les propostes que la CUP va fer al Pressupost Municipal. El regidor de la CUP denuncià que si es vol fomentar el debat i el diàleg als Plens Municipals, les propostes s'haurien de poder debatre amb fonament i no només escoltant i rebutjant immediatament. És per això que la CUP qüestionà profundament que es destinin 200.000 € a uns pressupostos participatius, però de la resta no se'n vulgui ni debatre al Ple. La participació comença coixa.

La resta de punts d'aquest Ple que no portava gaires temes, molts d'ells de tràmit, la CUP hi donà suport.

A instàncies de la CUP, es presentà i s'aprovà per part de tots els grups municipals una moció per tal de sol·licitar que la Generalitat de Catalunya reobri el camí de la Canonja a Vila-seca, tallat per la carretera de Bellissens. La moció insta a la Direcció General de Carreteres de la Generalitat que en el termini d'un any proposi una solució com un pas elevat o qualsevol altra alternativa que no posi en risc els peatons i usuaris del camí.

També s'aprovà una declaració institucional de suport a la campanya "Casa nostra, casa vostra", que pretén fer una crida a les institucions catalanes a actuar definitivament davant la situació de les persones refugiades i perquè Catalunya sigui terra d'acollida, garantint la inclusió i el desenvolupament social digne de les persones refugiades.

En el torn de preguntes, la CUP fou l'únic grup que en formulà i, concretament, preguntà a l'alcalde sobre la resolució dels episodis de contaminació acústica que pateix la Canonja; com a resposta l'alcalde anuncià que ja ha encarregat a la Generalitat que efectuï controls acústics per avaluar el compliment del Mapa de Capacitat Acústica i determinar els focus contaminants. Creiem que són bones notícies per la resolució d'aquests episodis de contaminació.

Per altra banda, el regidor de la CUP demanà explicacions a l'alcalde sobre uns cursos de formació de defensa amb arma blanca que el Sindicato Unificado de la Policía Nacional està efectuant a les instal·lacions de l'Institut Collblanc de la Canonja des de fa quatre anys; la resposta fou que l'Ajuntament no en tenia constància, però que demanarà explicacions a l'Institut sobre aquests cursos, tot i així l'alcalde deixà clar que l'Ajuntament no és competent en aquesta instal·lació educativa.

Finalment, la CUP preguntà perquè l'equip de govern no ha assistit a cap acte organitzat per entitats canongines, en els quals s'ha homenatjat als canongins que van morir a la Guerra Civil, i perquè tampoc han atès a la petició d'aixecar un record en forma de monument o placa a aquests canongins; la resposta fou que certament no han assistit mai a aquests actes, que en concret el que es va celebrar el diumenge 29 de gener al Front del Segre ells no van poder-hi assistir ja que estaven a l'escudella popular de la Festa Major, i que no han detectat un clamor popular que demani la recuperació de la memòria històrica a la Canonja. Ens vam trobar davant d'una resposta del tot decebedora i que mai ens haguéssim pogut imaginar per part d'aquest alcalde.

Sense cap més punt ni pregunta, es donà per acabat aquest Ple Municipal.

Recordeu que podeu participar de l'assemblea local de la CUP setmanalment, cada dilluns de 8 a 9 del vespre al local de l'Ateneu Popular La Mina (Raval, 55 - baixos) o contactant a [email protected]

A proposta de la CUP es va aprovar una moció per demanar la reobertura del camí que uneix la Canonja amb Vila-seca