Resum del Ple Municipal de l'1 de febrer

S'aprovà per unanimitat una moció que insta a la Generalitat a fer front a la situció d'emergència social i a recuperar les lleis suspeses pel Tribunal Constitucional en matèria social

El passat Ple Municipal, celebrat l'1 de febrer, va estar marcat per l'aprovació de les bases que han de regular els ajuts de lloguer per a joves. Des de la CUP vam donar el nostre suport a aquests ajuts, tot i ser conscients que les bases poden ser millorable de cara a futures convocatòries. Però com a punt de partida ens va semblar correcte i creiem que ajudarà a que els joves de la Canonja es puguin emancipar amb més facilitats.

Per altra banda, la CUP vam donar suport a punts relacionats amb l'ordenança de protecció de dades i l'inventari de béns municipals, entre d'altres punts de menor interès.

Pel que fa les mocions, la CUP va presentar una proposta de moció per a instar a la Generalitat a fer front a la situació d'emergència social, sobretot a través de recuperar aquelles lleis suspeses pel Tribunal Constitucional a instàncies del govern espanyol. Després d'acordar un text conjunt amb la resta de partits, es va presentar la moció conjunta (també per part del Partit Popular, responsable primer d'aquesta situació) i s'aprovà per unanimitat.

Finalment, en el torn de precs i preguntes, davant de la situació de tancament de botigues i poc teixit comercial local als carrers del nostre poble, vam preguntar sobre la valoració que en fa l'equip de govern i quines polítiques i accions concretes s'han impulsat en relació a la situació actual del comerç local a la Canonja. La resposta per part del regidor de promoció econòmica, Paco Roca, va ser que l'Ajuntament intenta ajudar al comerç local amb subvencions per nous establiments, activitats comercials com el concurs de tapes i que estan ajudant a la creació de la nova associació de comerciants. Des de la CUP esperem que la creació de l'associació sigui l'espurna necessària perquè l'Ajuntament implementi polítiques de reforç del comerç local més eficients i que donin resultats positius.

Al començament d'aquesta legislatura, la CUP va proposar al Ple que la Sala de Plens es dotés d'equipament tècnic per tal de poder enregistrar i emetre en directe les sessions plenàries i així permetre que tots els veïns i veïnes de la Canonja puguin seguir-les. Tenint en compte l'interès que presumptament té l'equip de govern pel que fa a la comunicació, la transparència i les bones pràctiques de bon govern, vam instar de nou a que es faci aquesta inversió que, amb poc cost, suposaria un pas més en l'obertura de l'Ajuntament al poble. La resposta per part de l'alcalde accidental Salvador Ferré, fou que aquesta no és una prioritat per part de l'equip de govern, tot i que no la descarten en un futur indeterminat.

La CUP instà de nou a l'Ajuntament que equipi la sala de Plens de mitjans perquè les sessions plenàries puguin ser enregistrades