Resum del Ple Municipal de l'1 de desembre

La CUP va votar en contra d'uns pressupostos municipals que considera que no aposten per sectors fonamentals com joventut i ocupació, que depenen excessivament de l'aportació de la petroquímica i que blinden els salaris dels òrgans de govern.

El Ple Municipal del passat 1 de desembre va estar marcat pel debat per l'aprovació inicial dels pressupostos municipals de la Canonja. En aquest enllaç hi trobareu tota l'explicació que justifica la nostra oposició a aquests pressupostos.

Però el Ple va estar marcat també per altres punts. Per una banda, l'equip de govern ens presentà una nova modificació de crèdit del pressupost del 2016, per enèssima vegada se'ns presentà una modificació de crèdit que destina diners, d'entre d'altres partides, a les reformes i millores del poliesportiu. La CUP no donà suport a aquesta modificació de crèdit perquè considerem que el poliesportiu està suposant un pou econòmic que cada vegada es fa més difícil de justificar. En el que portem d’any ja hem perdut el compte del que hem destinat a obres del poliesportiu (ja sigui en partides assignades com en modificacions de crèdit). Però després de tot l’invertit, calen 15.000 € més? Una vegada més, i crec que també ja n’hem perdut el compte, demanem que degut a les condicions de l’objecte del contracte de gestió del poliesportiu (per obres i milores), es faci una nova licitació i es posi ordre en aquest desgavell econòmic i de gestió. Amb això no discutim la necessitat de mantenir en bones condicions el polisportiu, però sí que denunciem la manca de planificació econòmica d'aquest equipament. Un altre motiu per estar-hi en contra és que es treguin 6.500 € de l’àrea de foment de l’ocupació. Tal i com tenim el pati, l'equip de govern no ha trobat amb què gastar-los?

En aquest Ple també es va aprovar la substitució del representant de la CUP al Patronat de Cultura del Castell de Masricart, Sarai Martínez Torres substituirà en Toni Guillemat Àlvarez, al qual li volem agrair enormement la seva feina i dedicació durant aquests mesos.

El Ple també aprovà la creació del Consell Assessor d'Esports, la CUP en aquest punt es va abstenir, el motiu no és el propi consell assessor d’esports, el qual valorem positivament que es creï, sinó que pensem que hi ha altres àrees de treball en les quals és molt més prioritari crear un consell assessor: serveis socials (com ja hem demanat nosaltres en el Ple en altres ocasions), festes (com es demana des de fa anys) o medi ambient (que es va demanar just en la fundació de La Canonja 3, ara fa 10 anys). Per quin motiu abans els esports que aquestes altres àrees? Suposo que hi ha temes que incomoda parlar-ne entre totes.

Un altre punt destacat del Ple fou l'aprovació de les bases per a concedir premis pels esportites canongins que guanyin competicions. Nosaltres no creiem en la competitivitat en l’esport, portada a l’extrem de premiar econòmicament. Si la Canonja té recursos econòmics per això, creiem que s’haurien de destinar a pagar les despeses per poder accedir a la pràctica esportiva, per a aquelles persones que els hi és econòmicament complicat. Per això vam votar en contra de les bases per aquests ajuts.

Finalment, la CUP recolzà les bases per les subvencions per la creació d'empreses a la Canonja i per la creació de llocs de treball, considerem que són passos necessaris per la reactivació econòmica del municipi, però que molt probablement haurà d'anar acompanyat per altres mesures com la formació ocupacional, la promoció del comerç i producció local, i la transició cap a models econòmics més sostenibles.

Un altre desacord amb el govern municipal va ser una modificació de crèdit, que destinava una vegada més 15.000 € al polisportiu, en detriment d'altres àrees com ocupació.