Pels nostres drets bàsics a serveis públics de qualitat a la Canonja i uns serveis socials de proximitat

Per la nostra dignitat, pel nostre futur.

serveis públics la canonja

La Canonja ha de ser referència de bona gestio contra les desigualtats que aquest sistema genera. Hem d'impulsar un pla d'actuació per pal·liar la pobresa entre els nostres veïns. Actuar contra la desigualtat i els repartiments injustos. Per tal de solucionar aquestes situacions d'injusticia social, des de la CUP proposem vetllarem per mantenir una política d'ajudes econòmiques que evitin el clientelisme, la dimensió caritativa i la perpetuació de la precarietat. Promourem plans comunitaris per la inclusió i la cohesió socials, per a cobrir i coordinar sobre el terreny tot el conjunt de serveis socials. Cal lluitar des de l'Ajuntament, l'òrgan polític més proper a les persones, contra la exclusió social.

Cal assegurar el dret a l'educació publica i  gratuita, des de l'infancia i al llarg de la vida. Promocionar la salut i el benestar de proximitat, ja que això es un dels objectius fonalmentals dels ajuntaments. Asegurar serveis sanitaris públics de qualitat i no de quantitat, facilitar les opcions de treball dignes per aconseguir la inclusió social.

Ens comprometem a reforçar i ampliar els Serveis d'Atenció a Domicili per a la gent gran. Exigirem a la Generalitat els equipaments socials necessaris de gestió pública (centres de dia per a gent gran, pisos assistits, etc.). Evitarem l'aïllament de la gent gran, mitjançant programes normalitzats i espais per la relació entre diferents generacions.

Pel que fa l'habitatge, dissenyarem i desplegarem el Pla Local d’Habitatge, imprescindible per poder fer polítiques estratègiques, elaborat amb un procés participatiu, de forma conjunta  amb la ciutadania i els actors implicats. Impulsarem línies d’ajut per evitar situacions de pobresa energètica i accés a  l’aigua, treballant entre serveis socials i entitats com Càritas. Promourem un parc d’habitatge social a partir d’acords amb les entitats bancàries propietàries d’habitatges desocupats i penalitzarem aquelles entitats bancàries que  no posin a disposició social aquests habitatges.

Per tot això i molt més, confia en la CUP el proper 24 de maig!