La CUP de Tarragona i moviments ecologistes demanen un Pla de protecció de l’Anella Verda davant el risc d’incendis

Mantenir la connectivitat de l'Anella Verda de Tarragona amb el seu entorn, inclòs la Canonja, és l'objectiu a aconseguir a llarg termini.

La CUP de Tarragona ha presentat avui en roda de premsa la moció que defensarà al proper Plenari municipal en què demana l’adopció de mesures urgents per tal de prevenir el risc d’incendi al pulmó verd del Tarragonès, concretament a les dues finques municipals.

La moció registrada per la CUP compta amb el suport de les entitats ecologistes Cuidem la Platja Llarga, Plataforma Gent Amiga de l’Anella Verda Gaià-Francolí, GEPEC-Ecologistes de Catalunya i GATA. La proposta d’acords inclou l’elaboració i aprovació d’un Pla Especial de Protecció de l'Anella Verda de Tarragona, que reguli els usos que s'hi poden desenvolupar i que concreti mesures per tal d’evitar la pèrdua de biodiversitat.

A la roda de premsa hi ha intervingut Francesc Martí com a portaveu de la Plataforma Gent Amiga de l’Anella Verda, qui ha assenyalat que “trobem molt encertada aquesta moció, ja que cal aprofundir la protecció de l’Anella Verda”. Per la seva banda, la consellera de la CUP Laia Estrada ha emfatitzat que “és indignant que un espai tan important no disposi encara d’un Pla Especial de Protecció, amb pressupost propi per dur a terme les accions necessàries”. La consellera cupaire ha remarcat que “l’Anella Verda és un polvorí i el risc d’incendi és una seriosa amenaça que requereix que l’Ajuntament faci actuacions preventives i urgents en els propers dos mesos, però tenint també en compte que comencem l’època de nidificació”.

Joan Pons, conseller de la CUP al Consell Comarcal del Tarragonès i regidor a La Canonja, ha participat també a la roda de premsa per cridar l’atenció sobre la necessitat d’impulsar un consorci mancomunat que aplegui els municipis de l’Anella Verda. Pons considera que “aquest consorci entre les diferents administracions públiques, propietaris de les finques i entitats seria una eina integradora per portar a terme una gestió eficient de l’Anella Verda, i per desenvolupar polítiques de conservació sostenible”.

Pons ha anunciat que la CUP presentarà a l’abril una moció que donarà continuïtat a la de la CUP de Tarragona davant el Consell Comarcal del Tarragonès, i ha afegit que “la creació d’un consorci mancomunat per impulsar un Pla de Protecció Comarcal de l’Anella Verda permetrà accedir a més recursos i gestionar-los més eficientment”.

Finalment, la consellera Laia Estrada ha retret a l’Equip de Govern municipal que “és incongruent aprovar mocions adherint-se a la cimera de París sobre canvi climàtic i després escamotejar recursos a l’hora d’invertir en la protecció de l’Anella Verda”.