A la Canonja hem d'assegurar les bases d'un comerç millor, més atractiu i proper

Hem de pal·liar els efectes de la crisi econòmica en aquest sector, i assegurar les bases per a la seva continuïtat i consolidació.

La debilitació del comerç local és un fet. Una crisi econòmica latent i duradora, una competència feroç de les grans i mitjanes superfícies, un abandonament de l'equip de govern, una manca d'associacionisme per part dels comerciants , i uns dèficits estructurals entre els que hi ha la situació geogràfica que tenim, entre dos grans nuclis poblacionals, i una manca de carrers i places adients per al comerç, fa que la CUP es plantegi com a objectius bàsics assegurar les bases d'un comerç millor, més atractiu i proper, com serien els mercats d'intercanvi, ecològics,  i les fires al carrer.

Creiem en la Canonja i creiem en el seu comerç, i malgrat les dificultats exposades farem un esforç per sortir del pou en què es troba. Els comerciants i la societat canongina es mereix tenir un comerç més divers, més nombrós i potenciat des de l’Ajuntament. Si no es fa així el malalt seguirà empitjorant, i potser morint.

I quines són algunes de les mesures que proposem?

Augmentar el protagonisme del petit negoci, afavorint condicions, espais, permisos i temps de concessió.

Millorar el suport i assessorament al comerç canongí, buscant millors línies de finançament.

Crearem, també, un mercat ecològic, a ser possible local i promourem campanyes entre comerços amb política municipal. També estudiarem la viabilitat d'un mercat municipal que dinamitzarà, de ben segur, el comerç actual i futur del poble.

Impulsarem una xarxa de consum de productes de proximitat, a través dels comerços locals, creant així un benefici per l’agricultor i pel botiguer.

Activar el comerç i l'economia local està a les teves mans!